den svåraste ekvationen av alla ekvationer

jag börjar otroligt nog bli vuxen. en av alla mina svåraste ekvationer börjar forma sig till ett svar. X = Y.. eller nått?
min farmor har aldrig varit snäll. eller, det beror ju helt på hur man ser det. jag har aldrig tyckt att hon har varit snäll mot mig (eller min bror..). men ikväll kanske jag kan ändra mig, då jag inser att min Farmor har gjort så mycket, varit med om så mycket och kämpat för så mycket. Hon har fan hälsat på Kalle Flygare HIM SELF.  för mig  är det häftigt. för mig är det coolt. för mig har det aldrig varit min farmor. ikväll är det min farmor och ikväll känns det... för en gångs skull - bra. men klart, det handlar inte om titlar. men det handlar om en person som jag aldrig tyckt om för att att hon alltid sagt vad hon tycker och tänker, ganska ofta utan att tänka innan. Innan hatade jag det. idag avundas jag det. Men inte ska jag tacka farmor för det. farmor och jag kommer alltid ha en speciell relation, for sure. nu är jag bara mer redo att jobba på den. men två personer jag vill tacka för denna styrka, attityd och självkänsla för är Josephine Möller och Sara Tolinsson. för tack vare er så kan jag tackla det, och se ur ett annat perspektiv med min farmor. och ikväll är jag er tacksam!!



Kommentarer
Postat av: Josephine

<3

2011-06-23 @ 12:49:38
URL: http://anusbananus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0