smider stora planer!

Jag försöker alltid gå och lägga mig tillsammans med min älskade, men hamnar nästan alltid på villovägar i min hjärna och blir tvungen att gå upp igen och rensa den lite. Konstigt, konstigt men bättre det än ingen tankeverksamhet alls.. eller?


Okej, mina stora planer. Jag smider verkligen planer nu, och jag försöker utgå från Saras sätt att smida planer: inte föööör långt fram i tiden. Jag försöker hålla mig inom en gräns för 1 år här nu, annars blir det för stort. (Och nej, det har inte dykt upp varken förlovning eller barn i dessa planer... än).

Så, ni lär ju undra vad dessa stora planer som jag tänker genomföra under det kommande året är för några stoooora planer? Jodå, jag ska berätta.. (ja, detta kommer bli ett långt utlägg om dittan och datten men vi har tid.. )

Under det senaste året har jag försökt investera i mig själv, så att säga. Alltså, jag har satsat ganska mycket på att gå ner i vikt och känna mig "tillfreds" med mig själv. Jag tycker detta projekt har gått alldeles ypperligt, jag är mycket stolt över mig själv och mina bedrifter och tänker därför fortsätta på detta spår. så, under kommande år (vilka datum det handlar om är ju inte bestämt än, men säg ca augusti - augusti) tänkte jag investera och lyckas med följande saker :

- sluta röka. ja, detta är stort och vääldigt moget. (eller omoget, vem börjar egentligen röka?) men ja, nu vill jag sluta röka. jag har aldrig försökt sluta då jag aldrig riktigt har velat sluta men nu vill jag. jag V-I-L-L, vilket känns som ett bra tecken på att jag ska försöka.

- Springa Topploppet i Sthlm Okt-11. det handlar om en mil, det handlar om att bevisa för mig själv att jag kan om jag vill.

- Springa Göteborgsvarvet maj-12? OBS OBS OBS OBS OBS detta är än så länge en liten önsketanke. men egentligen borde jag anmäla mig, och orkar jag inte så är det bara att knata. då har jag i alla fall gjort det, eller hur?




Sedan har vi ju alla dessa andra grejer jag borde göra. Och dessa tre sakerna är det jag tänkte göra det kommande året:

- Söka in på högskolan eller yrkesförberedande. I skrivande läge är jag ju dödssugen på lokförare. fråga mig inte varför. det var en fix idé som satte sig kvar i tankarna, egentligen inte en helt dum idé. funderar på att söka bara för att, det är bara en 60-veckors utbildning? Vad tycker ni?


- Ta körkort/börja ta körkort. Alltså, om jag ska bli lokförare måste jag väl ha ett B-körkort, eller?

- Resa iväg till ett ställe med kristallblått vatten. punkt..





så, vad har vi för utvärdering på detta? Ja, sara du bör nog göra en liten BUGET!
Hallelujah, jag börjar bli vuxen. (eller..?)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0